Selasa, 11 Oktober 2011

PERTANDINGAN MEJA KANTIN BERMAKLUMAT ANJURAN JAWATANKUASA KANTIN SMKTTJ 2011

Pertandingan Meja Kantin Bermaklumat anjuran Jawatankuasa Kantin SMKTTJ telah membuka peluang kepada Panitia MPV untuk menambahkan satu lagi akviti tahunan bagi melengkapkan kalender tahun 2011. Pertandingan ini yang diwajibkan kepada semua panitia matapelajaran di SMKTTJ dengan objektif utama untuk menceriakan kantin serta menyampaikan informasi panitia kepada semua warga sekolah. 

Persediaan telah dibuat oleh sekumpulan 5 orang pelajar dari Tingkatan 5 UUM - Nurhayana Noh, Ain Adiba Ayub, Nurul Nadia Khahar, Siti Hazirah Ishak dan Nurul Najihah Razali dengan bimbingan oleh Puan Yusrina Hanim serta Puan Raja Hajarimah. Bimbingan diberikan oleh guru penasihat tentang bahan-bahan yang diperlukan untuk ditampal sebagai bahan informasi serta tunjuk ajar kaedah mencari bahan maklumat berkaitan bidang kecantikan menggunakan teknologi ICT. Ternyata terdapat segelintir pelajar yang mahir manakala sebilangan yang jarang menggunakan kemudahan ICT dapat mempelajarinya secara terus melalui bimbingan yang diberikan.

Guru pembimbing turut memberikan peluang kepada pelajar menggunakan kemahiran dan kekreatifan yang mereka ada untuk menghias meja kantin namun masih di bawah pengawasan. Walaupun agak lewat memulakan kerja-kerja menghias, namun akhirnya Panitia MPV menjadi Panitia kedua yang berjaya menyiapkan meja bermaklumat ini selepas Panitia Biologi pada hari yang sama. Jutaan terima kasih ditujukan kepada pihak pengurusan kantin SMKTTJ kerana banyak memberi bantuan terutamanya menyediakan alas getah yang baru serta memberi khidmat peminjaman tukul besi.

Semoga dengan adanya meja kantin bermaklumat seperti ini, seluruh warga sekolah terutamanya para pelajar akan lebih mengenali fungsi dan subjek yang ditawarkan dalam matapelajaran MPV serta secara tidak langsung meja bermaklumat ini dapat menjadi fungsi kedua selain daripada papan kenyataan panitia untuk warga sekolah mendapatkan informasi yang berkaitan. Menjadi harapan kami, agar warga sekolah dapat sama-sama menjaga meja-meja ini agar sentiasa dalam keadaan baik dan bersih sentiasa.