Rabu, 21 Mac 2012

Tahniah dan Syabas.. SPM 2011

Tarikh 21 Mac 2012 sekali lagi mencatat detik bersejarah tatkala keputusan Peperiksaan SPM 2011 diumumkan. Bertempat di Ruang Legar SMKTTJ, keputusan Peperiksaan SPM 2011 diumumkan oleh tuan pengetua sendiri di hadapan ratusan bekas pelajar dan ibu bapa yang hadir untuk menerima keputusan. Ternyata keputusan yang diumumkan telah mencatat peningkatan dalam GPMP dan bilangan pelajar yang mencapai 5A ke atas.

Bagi mata pelajaran MPV Penjagaan Muka dan Dandanan Rambut, kejayaan pelajar lulus adalah dikekalkan 100%. Namun begitu, sedikit penurunan GPMP berlaku iaitu 1.94 berbanding tahun sebelumnya Biaiutu 1.78. 12 orang telah berjaya memperolehi gred A ( 6 A dan 6 A- ) manakala 4 orang lagi mencapai gred B ( 3 B+ dan 1 B ). Peratus yang mencapai gred A adalah meningkat iaitu sebanyak 75% berbanding tahun sebelumnya. 

Tahniah dan syabas kepada semua bekas pelajar. Hasil dari usaha gigih dan pengorbanan anda kini telahpun dituai. Semoga bekas-bekas pelajar ini akan dapat meneruskan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi lagi. Buat calon SPM 2012, jadikan kejayaan kakak-kakak ini sebagai pendorong untuk mencipta kejutan dan kecemerlangan yang lebih hebat. Sama-sama kita berusaha bagi memastikan pencapaian mata pelajaran MPV PMDR ini lebih cemerlang