Khamis, 10 Mei 2012

Bengkel Teknik Menjawab SPM Mata Pelajaran MPV PMDR bagi Pelajar MPV SMKTTJ

Bengkel Teknik Menjawab SPM bagi mata pelajaran MPV Penjagaan Muka dan Dandanan Rambut bagi 16 orang pelajar MPV SMKTTJ telah berjaya disempurnakan pada 10 Mei 2012 bertempat di Dewan Seri Budiman. Bengekel selama 2 jam itu telah dikendalikan oleh Ketua Panitia MPV iaitu Pn Yusrina Hanim dan dihadiri oleh pelajar Tingkatan 5 UMS.

Bengkel yang sepatutnya dijadualkan pada 25 Mei 2012 telah ditukar tarikh lebih awal memandangkan terdapat kekosongan jadual. Namun ini dilihat sebagai satu peluang yang begitu baik untuk mendedahkan calon SPM ini dengan teknik menjawab soalan dengan baik serta membantu persediaan mereka menghadapi Peperiksaan Pertengahan Tahun yang sedang berlangsung.

Kehadiran pelajar adalah seramai 14 orang dari 16 orang keseluruhan calon. Sepanjang 2 jam bengkel berlangsung, respon dan penglibatan pelajar adalah sangat baik. Latihan ditumpukan tentang kaedah untuk menjawap setiap soalan dengan terperinci. Diharapkan semua pelajar ini akan dapat menguasai kemahiran ini dan mempraktikkan dalam setiap kali ujian atau peperiksaan yang akan mereka hadapi.