Rabu, 13 Jun 2012

Kursus Pembinaan Item Panitia MPV Daerah Seremban

Bertempat di Bengkel MPV SMK Seri Pagi, Seremban, telah berlangsung kursus Pembinaan Item bagi guru-guru MPV dari seluruh daerah Seremban. Kursus ini merupakan kursus yang pertama bagi tahun 2012 di mana SMK Seri Pagi menjadi Pengerusi Bersama dengan SMK Panchor bagi menjayakan kursus ini.

Objektif kursus ini adalah untuk menghasilkan set soalan peperiksaan yang seragam mengikut opsyen MPV yang ditawarkan oleh sekolah-sekolah menengah harian di daerah Seremban. Selain itu, peluang guru-guru MPV bersama-sama seperti ini banyak membantu untuk menghasil dan melahirkan pelbagai idea dalam bentuk soalan peperiksaan. Selain itu, kursus seperti ini juga membuka peluang kepada guru untuk bertukar pandangan dan pengetahuan mengenai format terkini dalam sistem pembinaan item dan pemarkahan peperiksaan.

Kursus bermula pada jam 8.00 pagi dan turut dihadiri oleh Tuan Pengetua SMK Seri Pagi iaitu Tuan Haji Mohd Razib bin Jamaludin. Beliau memberikan kata-kata aluan seterusnya merasmikan kursus tersebut. Hasil dari kursus tersebut, sebanyak 2 set soalan berjaya dihasilkan oleh setiap opsyen. Kursus berakhir pada jam 4.30 petang.